gru 26 2014

Maszyny pakujące pakowania pionowego i poziomego,...


Komentarze: 0

Co warto wiedzieć o maszynach pakujących? Właściwie mało, obok tego, iż jak wynika z nazwy są dedykowane do opakowywania i domyślam się, iż nie chodzi o opakowywanie  w małym sklepiku, ale w wytwórni . Choć w sklepie również miałam okazję widzieć aparat pomagające w zapakowaniu, a w zasadzie w zapinaniu pakowanych artykułów w woreczki taśmą. No to również niby jest maszyna pakująca, lecz mimo wszystko w zasadzie aparacik niż maszyna.

Wykonałam stąd niewielki wywiad w sprawie maszyn pakujących i znam aktualnie bardzo dużo wszelkich spraw w tej dziedzinie. Np. to, że są pakowaczki  pakujące poziomo i foliarki pakujące pionowo. Pierwsze służą do paczkowania nawet jednokrotnych wyrobów lub pakietów artykułów. Można je wkładać ręcznie na podawarkę, która przekazuje je w kierunku ustrojstwa, które otula je celofanem i ostatecznie stapia folię. Możemy również poszerzyć maszynę pakującą o tunel obkurczający i staniol po przedostaniu się przez niego graniczy zwarcie do pakowanego towaru. Jak wiadomo mogą to być wyroby  przemysłowe, lecz mogą też być artykuły  do jedzenia.

Natomiast zapakowywanie  pionowe  jest do pakowania towarów sypkich, szczególnie do jedzenia, ale nie tylko. W takiej maszynie pakującej pionowo jest urządzenie do wrzucania wyrobów do woreczka, ważenia nadającej się miary, a potem woreczek zostaje z automatu sklejana. Wspaniale w ten sposób pakuje się mąkę i inne sypkie artykuły żywieniowe, lecz możecie też  w ten sposób paczkować  niewielkie wyroby, m.in. szpilki.

W zasadzie maszyny pakujące to niezwykle niekonwencjonalny  zakres tematyczny, przede wszystkim, gdy  pragnie się założyć  fabrykę, bowiem w każdym  zakładzie produkcyjnym  towar ostateczny należy opakować  tak, by dobrze było go przewozić oraz tak, by odpowiadał konsumentowi. Pakowanie realizuje bowiem nie jedynie wartość użyteczną, lecz też promocyjną. Daje artykułom specyficzny  kształt, umożliwia dołączania bajerów promocyjnych, ma za zadanie przyciągać zainteresowanie klienta.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz